Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.pakosc.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych,
- część obrazków nie posiada tekstu alternatywnego,
- część dokumentów PDF została sporządzona poprzez skanowanie jako obraz,
Powody wyłączenia:
- multimedia w postaci filmów i zdjęć zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- zostaną dołożone starania by dokumenty PDF przygotowywane były poprawnie,
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Lewandowska, um@pakosc.pl. 525665024
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub na adres poczty elektronicznej do Burmistrza Pakości:
- Burmistrz Pakości,
- ul. Rynek 4, 88-170 Pakość,
- um@pakosc.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Urząd Miejski w Pakości posiada plan ewakuacji oraz plan ochrony Urzędu. W budynku Urzędu znajdują się znaki ewakuacyjne pełniące funkcję informowania i kierowania osób znajdujących się w budynku o kierunku najbliższego wyjścia ewakuacyjnego. Budynek posiada dwa wejścia. Wejściem głównym nie można dostać się do budynku bezpośrednio z poziomu terenu, wejście wyłącznie po schodach. Boczne wejście czyli od ulicy Barcińskiej znajduje się na poziomie gruntu umożliwiając dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową, ale tylko i wyłącznie na pierwszy hol, gdzie są obsługiwani przez pracowników Urzędu. W 2022 roku Urząd Miejski zakupił schodołaz gąsienicowy, umożliwiający wniesienie osób z niepełnosprawnością ruchową na główny korytarz Urzędu. Parking od ulicy Barcińskiej posiada wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Dostosowanie korytarzy:
W budynku są oznaczenia numeru piętra na drzwiach poszczególnych kondygnacji. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest tylko korytarz w holu głównym oraz wejście na poziomie gruntu od ul. Barcińskiej. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na poziomie holu głównego.
Dostosowanie schodów:
Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo.
Dostosowanie wind:
w budynku nie ma windy.
Dostosowanie pochylni:
w budynku nie ma pochylni.
Dostępność pochylni:
w budynku nie ma pochylni.
Dostępność pętli indukcyjnych:
1 szt.
Dostosowanie parkingów:
parking Urzędu od ul. Barcińskiej posiada wyznaczone miejsce parkingowe do osób z niepełnosprawnością, istnieje możliwość wykorzystania samochodu 9 osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim.
Prawo wstępu z psem asystującym:
do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza migowego:
Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z Koordynatorem ds. dostępności na adres e-mail: um@pakosc.pl lub telefonicznie 525665024.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848