Symboliczne rozpoczęcie budowy żłobka w Pakości
Z radością informujemy, że rozpoczęła się realizacja jednej z kluczowych inwestycji społecznych w naszej gminie – budowa nowoczesnego żłobka. Symbolicznego wbicia pierwszych łopat dokonano na terenie przyszłej placówki.
W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele władz samorządowych oraz instytucji zaangażowanych w realizację inwestycji.
Uroczystego wbicia łopat dokonali: burmistrz Pakości Michał Siembab, zastępca Burmistrza Radosław Siekierka, sekretarz gminy Joanna Zemełka, skarbnik Gminy Agnieszka Chlebicka, kierownik Centrum Usług Wspólnych Gminy Pakość Paulina Kruszka, prezes Przedsiębiorstwa Usług Gminnych w Pakości Stanisław Burdyna, będącego inwestorem zadania, p. o. kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej PUG Pakość Damian Kurek, przedstawiciel PUG Pakość Dariusz Laskowski oraz kierownik budowy p. Monika Kwiatkowska i inspektor nadzoru budowlanego Monika Kucała.
Nowy żłobek zostanie przystosowany do współczesnych standardów, zapewniając komfortowe i bezpieczne warunki zarówno dla dzieci, jak i personelu.
– To bardzo ważna inwestycja dla naszej społeczności. Rodzice będą mogli bez obaw powierzyć swoje pociechy profesjonalnej opiece, a jednocześnie wrócić do pracy. To krok w stronę poprawy jakości życia w naszej gminie – podkreślił burmistrz Michał Siembab.
W ramach zadania planuje się budowę nowego obiektu (w tym opracowanie dokumentacji projektowej) wraz z instalacjami oraz przyłączami niezbędnymi do jego funkcjonowania, zakup i montaż wyposażenia (w tym m. in. meble, wyposażenie wypoczynkowe, wyposażenie sanitarne, wyposażenie kuchenne, zabawki), zakup pomocy do prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych, budowę placu zabaw z nawierzchnią bezpieczną wraz z wyposażeniem oraz zagospodarowanie otoczenia wokół budynku polegające m.in. na wykonaniu altany/wiaty śmietnikowej, chodników, parkingu, ogrodzenia terenu, na którym będzie się znajdował budynek żłobka.
Gmina Pakość otrzymała dofinansowanie w wysokości 1 415 188 zł z Krajowego Planu Odbudowy oraz z budżetu państwa. Zgodnie z podpisaną umową koszt zadania stanowi kwota 1 490 000,00 zł.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!